Van jongs af aan heeft het geluid van motorfietsen me geïntrigeerd. Toen ik vijf jaar oud was, gaven mijn ouders mij een Harley Davidson Sportster uit 1950, een motor voor een kind in die tijd. Het werd al snel mijn favoriete hobby, en ik reed elke middag rond in de buurt. Mijn ouders kochten bobber onderdelen voor mij om mee te rijden in de parade op Saint Patrick’s Day en dat bleef mijn motor voor de volgende tien jaar. Vanaf dat moment heb ik nooit meer zonder motor gezeten. Ik ben een levenslange Harley-rijder en een fervent sportmotorracer, en ik denk dat de Harley Davidson Sportster een van de beste sportmotoren is die er zijn. Het is een van de weinige motoren waarmee je van Florida naar New York kunt rijden zonder dat je je zorgen hoeft te maken over problemen.
De race van dit moment
Mijn favoriete race op dit moment is op Ransom Speedway in Germantown, Tennessee. Het is een supersnelle kwart kilometer racebaan met een aantal van de beste concurrenten in het land. Ik heb een paar vrienden die ook racen en we zullen deze zaterdagavond samen rijden. Onze favoriete racecategorieën zijn Sportsman en Kawasaki vulcan bike onderdelen kopen. Vorig jaar kwam onze droom uit om een kampioenschap in Sportsman te winnen. Het zou een van mijn grootste overwinningen uit mijn carrière zijn.
Stuntrijder worden? Pas goed op
Ik ben een stuntrijder en ik doe veel van mijn eigen stunts, zowel op als naast de motor. Ik ben opgegroeid met crossmotoren en harley sportster chopper onderdelen rond het huis, en op mijn elfde begon ik te werken met verschillende stuntteams in de regio. Rond mijn zestiende besloot ik dat racen veel leuker was en ik stopte met school en begon te werken in stunt- en dansstudio’s. Het is de beste baan die ik ooit heb gehad, en ik reis het hele land door en ga om met de beste mensen in de business. Ik ben ook een betaalde stuntrijder, en ik heb gewerkt in films als Cinderella, Death Race, Leatherface, Bone Boy, Carnage, en Death Wish 3.
Ik heb twee favorieten, één achteraan, één vooraan. Ik heb liever de achterrem achteraan omdat ik dan supersnel kan springen zonder voorrem. De voorrem is cool, maar ik gebruik hem zelden. De voorrem is belangrijk, maar als hij terugslaat kun je van de motor geblazen worden. Ik gebruik hem meestal voor het maken van bochten op hoge snelheid.
Het eerste stuk rij-uitrusting dat ik zou willen hebben is een lichtgewicht, zodat ik nog hoger kan vliegen met mijn motor. Het hebben van een lichtgewicht zal mij ook hogere cornerning-speeds geven, iets wat van groot belang is tijdens de races die ik geregeld rij. Het hebben van de juiste cornerning-speeds is een fundamenteel onderdeel van het hele gebeuren, want hoe sneller ik klaar ben met mijn rondje, hoe tevredener ik ‘s avonds thuis kom, want het racen gebeurt altijd bij daglicht.